Phone call

152  Download (0)

Full text

(1)

THIS CALL IS ORIGINATING FROM AN OHIO

CORRECTIONAL INSTITUTION AND MAY BE

RECORDED OR MONITORED

piene_book.indd 1 2/01/06 16:49:06

(2)

Just did a tattoo, it came out pretty slick actually.

on his chest he’s got a dragon on each pec, like ripping out of the skin

piene_book.indd 2 2/01/06 16:49:06

(3)

uh-huh

piene_book.indd 3 2/01/06 16:49:06

(4)

I’m filling it all in with like a background, a real light gray wash,

like a kinda water background type thing, so it’s kinda...

piene_book.indd 4 2/01/06 16:49:06

(5)

you know, I really like the kind of like mist, misty kind of black and white effect that you do - you know what I mean, it’s almost like swirling mist on the skin

piene_book.indd 5 2/01/06 16:49:07

(6)

yeah I do that a lot, kinda what this looks like but it’s more like water - that’s the filler over in that area.

the necklace comes around and connects to his name cuz he’s got his name on the back of his neck. so then I connected that part of the necklace from his name to his

wife’s name

piene_book.indd 6 2/01/06 16:49:07

(7)

so he’s happily married?

piene_book.indd 7 2/01/06 16:49:07

(8)

oh yeah

he’s been married for like 19 years

piene_book.indd 8 2/01/06 16:49:07

(9)

that’s cool

piene_book.indd 9 2/01/06 16:49:07

(10)

around her name I made it like a plate, you know what I mean, like the name’s on a plate

piene_book.indd 10 2/01/06 16:49:07

(11)

you mean like a shield

piene_book.indd 11 2/01/06 16:49:07

(12)

yeah, and the necklace comes from there and goes back again to his name

piene_book.indd 12 2/01/06 16:49:07

(13)

oh that’s neat

piene_book.indd 13 2/01/06 16:49:07

(14)

he’s got his first name real big on the back of his neck, and on his back its his last name in old English letters.

The letters are fucked up - I gotta fix them.

I connected the necklace back up to the shoulder muscle trap. I got the whole top of his back with like,

the edge of the shield...

it all connects together

piene_book.indd 14 2/01/06 16:49:07

(15)

sounds amazing

piene_book.indd 15 2/01/06 16:49:08

(16)

it’s a little bit of work actually

piene_book.indd 16 2/01/06 16:49:08

(17)

he’s gonna be a new and improved man when he gets out of prison

piene_book.indd 17 2/01/06 16:49:08

(18)

on that level yeah

piene_book.indd 18 2/01/06 16:49:08

(19)

for real

piene_book.indd 19 2/01/06 16:49:08

(20)

I done did some other shit on him too, put a piece on the inside of his arm, a big ass hourglass, the whole hourglass is like all bones - instead of sand falling through

it’s all little skulls and bones

piene_book.indd 20 2/01/06 16:49:08

(21)

mm-hm

piene_book.indd 21 2/01/06 16:49:08

(22)

so that’s on the inside of the one arm.

inside of the other arm I put a skull with a sombrero – cuz he’s half Mexican

got that on that arm, real big,

and then he had work on the outside of each arm, some real old Spaulding Rogers type flash

piene_book.indd 22 2/01/06 16:49:08

(23)

what is that?

piene_book.indd 23 2/01/06 16:49:08

(24)

Spaulding Rogers?

piene_book.indd 24 2/01/06 16:49:08

(25)

is that like sorta 1940s?

piene_book.indd 25 2/01/06 16:49:08

(26)

more like 60’s, 70’s flash work

piene_book.indd 26 2/01/06 16:49:09

(27)

okay

piene_book.indd 27 2/01/06 16:49:09

(28)

I redid both of them.

one was actually a dragon wrapping around a skull and I covered the whole thing up with a new dragon,

cuz the old dragon didn’t look good

piene_book.indd 28 2/01/06 16:49:09

(29)

that’s awesome

piene_book.indd 29 2/01/06 16:49:09

(30)

well, I did that on that arm.

the other arm, it’s like a dragon wrapping around a gun tower - there’s some prison work on that arm that’s why he’s got an hourglass on the inside of that arm. his whole

back’s gonna be like a big fucking...

he ain’t got nothing on his back but the letters now

piene_book.indd 30 2/01/06 16:49:09

(31)

wow

piene_book.indd 31 2/01/06 16:49:09

(32)

so for his whole back we’re gonna do a Mexican theme, we ain’t figured it out yet all the way, we had all the pictures for it, and they came and took them – they did a

major shakedown here called Operation Clearout - they came in looking for money, drugs, and weapons

piene_book.indd 32 2/01/06 16:49:09

(33)

sounds like something out of Iraq

piene_book.indd 33 2/01/06 16:49:09

(34)

yeah that’s what it sounds like - so they took all my drawings

piene_book.indd 34 2/01/06 16:49:09

(35)

no, did they?

piene_book.indd 35 2/01/06 16:49:10

(36)

yeah they took everything

piene_book.indd 36 2/01/06 16:49:10

(37)

what did they do with them?

piene_book.indd 37 2/01/06 16:49:10

(38)

they got tossed

piene_book.indd 38 2/01/06 16:49:10

(39)

they tossed all your drawings?

piene_book.indd 39 2/01/06 16:49:10

(40)

I just want to leave it alone, I don’t want to get into it with them because I don’t want them to make an issue of

it, they didn’t write me up for it

piene_book.indd 40 2/01/06 16:49:10

(41)

they didn’t?

piene_book.indd 41 2/01/06 16:49:10

(42)

I had already drew up his drawing - I had poncho villa real big, you know who that is?

piene_book.indd 42 2/01/06 16:49:10

(43)

yeah he’s like uh...

piene_book.indd 43 2/01/06 16:49:10

(44)

THIS CALL IS ORIGINATING FROM AN OHIO

CORRECTIONAL INSTITUTION AND MAY BE

RECORDED OR MONITORED

piene_book.indd 44 2/01/06 16:49:10

(45)

he’s like a hero

piene_book.indd 45 2/01/06 16:49:10

(46)

sorta like a Mexican hero

piene_book.indd 46 2/01/06 16:49:11

(47)

yeah he’s like a Mexican...

piene_book.indd 47 2/01/06 16:49:11

(48)

uh, what do they call them motherfuckers?

He’s like a - revolutionary

piene_book.indd 48 2/01/06 16:49:11

(49)

right

piene_book.indd 49 2/01/06 16:49:11

(50)

so I had like poncho villa real big, I had him drew up with the shotgun and like the bullets all wrapped –

it looked pretty slick.

I already had it dittoed, you know what I mean?

mimeographed

piene_book.indd 50 2/01/06 16:49:11

(51)

right

piene_book.indd 51 2/01/06 16:49:11

(52)

I already had it dittoed so...

piene_book.indd 52 2/01/06 16:49:11

(53)

did they find that?

piene_book.indd 53 2/01/06 16:49:11

(54)

yeah they took all of it. I had like, the whole scene drew up with all the little temples and shit for the

background, like Aztec temples

piene_book.indd 54 2/01/06 16:49:11

(55)

so do you have to redo it now?

piene_book.indd 55 2/01/06 16:49:12

(56)

I’m gonna have to redraw it all.

I had everything in a big folder - all my flash, all the images you sent me, everything was in a big folder and see - them were dittoed up - so they looked at them like,

’you’re about to tattoo them or you already have.’

piene_book.indd 56 2/01/06 16:49:12

(57)

right, which is true

piene_book.indd 57 2/01/06 16:49:12

(58)

yeah which is true so I just left it alone. I had a lot of outline sketches in there - I mean probably a hundred

piene_book.indd 58 2/01/06 16:49:12

(59)

well those are the circumstances that you gotta deal with, not too much you can do about Operation

Cleanup

piene_book.indd 59 2/01/06 16:49:12

(60)

I didn’t get into no trouble, so I’m gonna...

piene_book.indd 60 2/01/06 16:49:12

(61)

that’s alright.

piene_book.indd 61 2/01/06 16:49:12

(62)

[unintelligible]

piene_book.indd 62 2/01/06 16:49:12

(63)

Operation Cleanup

piene_book.indd 63 2/01/06 16:49:12

(64)

Clearout

piene_book.indd 64 2/01/06 16:49:12

(65)

oh I’m sorry Clearout

piene_book.indd 65 2/01/06 16:49:12

(66)

well I guess there’s not much difference

piene_book.indd 66 2/01/06 16:49:13

(67)

Operation Clearout

piene_book.indd 67 2/01/06 16:49:13

(68)

then they come in tomorrow, right, tomorrow they’re having...

piene_book.indd 68 2/01/06 16:49:13

(69)

who made that up?

piene_book.indd 69 2/01/06 16:49:13

(70)

the warden

piene_book.indd 70 2/01/06 16:49:13

(71)

the warden? so they actually sit around thinking up names for –

piene_book.indd 71 2/01/06 16:49:13

(72)

here’s what, here’s what’s weird about it -

piene_book.indd 72 2/01/06 16:49:13

(73)

Operation Clearout sounds better than Operation Cleanup

piene_book.indd 73 2/01/06 16:49:13

(74)

they pass out these slips at like 6 in the morning right, it’s like a piece of paper 8 by 10, 8 by 11, 8 1/2 by 11,

whatever the fuck they are

8 1/2 by 11 right. and they got on there Operation Cleanup - Clearout, you got me saying Cleanup, and it explains to you that they’re gonna come in with a major

shakedown and that they’re looking for money, drugs and weapons - and then about 3 hours later they come in

with, like, a doom squad

piene_book.indd 74 2/01/06 16:49:13

(75)

why do they warn you?

piene_book.indd 75 2/01/06 16:49:14

(76)

that’s what, that’s what I - I don’t get

piene_book.indd 76 2/01/06 16:49:14

(77)

is that how they usually do it?

piene_book.indd 77 2/01/06 16:49:14

(78)

no, it’s usually a surprise,

they shut all the water off and everything

piene_book.indd 78 2/01/06 16:49:14

(79)

so they sit around and think hard about this

piene_book.indd 79 2/01/06 16:49:14

(80)

yeah but usually you can find out about it ahead of time anyways

piene_book.indd 80 2/01/06 16:49:14

(81)

right but they did sit down and decide they would, like, slip pieces of paper under everyone’s door first

piene_book.indd 81 2/01/06 16:49:14

(82)

yeah so you would know it was coming

piene_book.indd 82 2/01/06 16:49:14

(83)

I mean in a way that’s considerate

piene_book.indd 83 2/01/06 16:49:14

(84)

yeah it is, it’s very considerate cuz I got rid of all kinds of shit

piene_book.indd 84 2/01/06 16:49:14

(85)

It makes it better for them because if they surprise everybody they find everything,

and they gotta write up a ton of people

piene_book.indd 85 2/01/06 16:49:15

(86)

right, here’s the crazy part, in my block they found drugs, money and weapons and I mean

people knew ahead of time

piene_book.indd 86 2/01/06 16:49:15

(87)

it’s because people are stupid

piene_book.indd 87 2/01/06 16:49:15

(88)

and they still kept the shit

piene_book.indd 88 2/01/06 16:49:15

(89)

well they probably tried to hide it but didn’t do a good job

piene_book.indd 89 2/01/06 16:49:15

(90)

like, I had all my tattoo equipment, I threw that out the window

piene_book.indd 90 2/01/06 16:49:15

(91)

well at least you could throw it out the window

piene_book.indd 91 2/01/06 16:49:15

(92)

yeah that’s what I did, I tossed it all

piene_book.indd 92 2/01/06 16:49:15

(93)

maybe it landed on somebody’s head

piene_book.indd 93 2/01/06 16:49:15

(94)

no, I’m on the bottom rung

piene_book.indd 94 2/01/06 16:49:15

(95)

I wonder if there’s all this shit under people’s windows

piene_book.indd 95 2/01/06 16:49:16

(96)

oh yeah, it looks like a ghetto out there everyday, motherfuckers are nasty, they eat a honey bun, they

throw the wrapper out the window, everything goes out the window man.

it’s like the ghetto you know, you look out the window and there ain’t nothing but trash out there between

the piles...

piene_book.indd 96 2/01/06 16:49:16

(97)

I HAVE A COLLECT CALL FROM AN INMATE AT MANSFIELD CORRECTIONAL

INSTITUTION, TO HEAR THE COST OF THIS CALL PRESS 9, FOR CUSTOMER

ASSISTANCE AND COLLECTION OR COMPLAINT PROCEDURES DIAL 1-800-444- 3333, OTHERWISE, IF YOU WISH TO ACCEPT AND PAY FOR THIS CALL, DIAL 0 AND HOLD.

YOUR CALL IS BEING CONNECTED. THANK YOU FOR USING MCI

piene_book.indd 97 2/01/06 16:49:16

(98)

hello?

piene_book.indd 98 2/01/06 16:49:16

(99)

mm-hm

piene_book.indd 99 2/01/06 16:49:16

(100)

hey?

piene_book.indd 100 2/01/06 16:49:16

(101)

I got the letter with the sculpture pictures that I was supposed to get 2 weeks ago

piene_book.indd 101 2/01/06 16:49:16

(102)

oh, you’re kidding

piene_book.indd 102 2/01/06 16:49:16

(103)

no they took two of them

piene_book.indd 103 2/01/06 16:49:16

(104)

why?

piene_book.indd 104 2/01/06 16:49:16

(105)

they said because it’s showing

"an aroused female clitoris" - it’s a fucking sculpture!

I mean for real.

It’s just fucking retarded, they held my letter for 2 weeks to get at them

piene_book.indd 105 2/01/06 16:49:17

(106)

that’s ridiculous, do they have some kinda committee that decides on whether something is decent enough

to pass through the system?

piene_book.indd 106 2/01/06 16:49:17

(107)

fuck if I know man, I mean, I think we should have all the pornography we want as long as it ain’t no child

pornography

piene_book.indd 107 2/01/06 16:49:17

(108)

well it definitely would help - it would make the female guards’ lives a little easier

piene_book.indd 108 2/01/06 16:49:17

(109)

yeah it would, we got guys here that masturbate on them all the time.

I mean, just because you’re in prison doesn’t mean you lose your sex drive, you know what I mean?

piene_book.indd 109 2/01/06 16:49:17

(110)

if anything it gets heightened

piene_book.indd 110 2/01/06 16:49:17

(111)

yes it does

piene_book.indd 111 2/01/06 16:49:17

(112)

you know?

piene_book.indd 112 2/01/06 16:49:17

(113)

you think about it more cuz you’re not having it and everything is exaggerated

cuz there’s no women around and the women that are around,

they’re looking better everyday

piene_book.indd 113 2/01/06 16:49:17

(114)

yeah

piene_book.indd 114 2/01/06 16:49:17

(115)

I was writing you a letter today, I think I’m gonna throw it away

piene_book.indd 115 2/01/06 16:49:18

(116)

why?

piene_book.indd 116 2/01/06 16:49:18

(117)

I don’t know, it just, I don’t know, I said some things in it that, I mean I’ll probably send it,

I can’t make my mind up

piene_book.indd 117 2/01/06 16:49:18

(118)

why?

piene_book.indd 118 2/01/06 16:49:18

(119)

what do you mean why?

piene_book.indd 119 2/01/06 16:49:18

(120)

what could you possibly say that you couldn’t send to me?

piene_book.indd 120 2/01/06 16:49:18

(121)

I mean it’s nothing bad really, it’s just - I don’t know. it’s basically - I said that uh, you know, like, you don’t know

if you’re going to germany or not right?

piene_book.indd 121 2/01/06 16:49:18

(122)

right

piene_book.indd 122 2/01/06 16:49:18

(123)

still ain’t really made your mind up 100%

cuz you don’t know how -

piene_book.indd 123 2/01/06 16:49:18

(124)

cuz I don’t know

piene_book.indd 124 2/01/06 16:49:19

(125)

you don’t know and you don’t know if you want to wait and get – you got a lot on your mind right?

piene_book.indd 125 2/01/06 16:49:19

(126)

right

piene_book.indd 126 2/01/06 16:49:19

(127)

cuz I put in there that, you know, I want you to do what you want to do because, I mean, I want you to be happy,

you know, I want you to go because you want to go, right, if you want to go. I don’t want you to like, uh, you know - ’well I’ll wait awhile’ because I might be getting out or some shit like that - then at the same time, like somewhere deep within me, you know what I mean, if I get out around that time, I don’t, I don’t want you to go,

you know what I mean?

piene_book.indd 127 2/01/06 16:49:19

(128)

but don’t get worried about it cuz I really have no idea what’s going on

piene_book.indd 128 2/01/06 16:49:19

(129)

it’s not that I’m worried about it, it’s just that, you know, I was just trying to express how I feel in a way, cuz, you know...but in a way, I mean that’s how I feel in a way, right, like how I feel, that would be selfish of me to

say, I don’t want you to go cuz I want you to be around me. but I mean, I mean it’s how I feel. but, at the same time I want you to go because that’s what you want to do and I wouldn’t like you as a person if you didn’t do what you wanted. you know what I mean? It’s a whole

like fucking circle of feelings and things that kinda, uh, contradict theirselves

piene_book.indd 129 2/01/06 16:49:19

(130)

yeah

piene_book.indd 130 2/01/06 16:49:19

(131)

you know? on the one hand I want you to go and on the other hand I don’t -

basically

piene_book.indd 131 2/01/06 16:49:19

(132)

well that’s realistic, I just don’t know, I’ll do what’s right

piene_book.indd 132 2/01/06 16:49:19

(133)

THIS CALL IS ORIGINATING FROM AN OHIO

CORRECTIONAL INSTITUTION AND MAY BE

RECORDED OR MONITORED

piene_book.indd 133 2/01/06 16:49:20

(134)

I’ll do, I’ll do, you know what feels right to me, I just don’t really know what’s going on right now

piene_book.indd 134 2/01/06 16:49:20

(135)

well that’s all I really want - is what feels right to you, what you want to do,

what you feel you need to do for yourself.

cuz like I said, if you didn’t, if you weren’t that type of person then I probably wouldn’t feel the way I feel about

you. I guess, you know,

I wouldn’t like you. I probably wouldn’t be attracted to you, you know, I’m not attracted to many -

well you already know that.

piene_book.indd 135 2/01/06 16:49:20

(136)

yeah I know that

piene_book.indd 136 2/01/06 16:49:20

(137)

I just don’t want your body. I want your body and your mind and soul

piene_book.indd 137 2/01/06 16:49:20

(138)

well um, yeah I understand that

piene_book.indd 138 2/01/06 16:49:20

(139)

okay - and you’re gonna be like really fucking psyched when you see these drawings i drew

piene_book.indd 139 2/01/06 16:49:20

(140)

I’m excited, I wanna see them

piene_book.indd 140 2/01/06 16:49:20

(141)

and it’s like, I’m pretty proud of myself because I ain’t been to school for no shit like that or nothing

piene_book.indd 141 2/01/06 16:49:20

(142)

yeah but you don’t need to go to school, you just need to, you know, figure shit out, you know?

piene_book.indd 142 2/01/06 16:49:21

(143)

yeah I have a little common sense I guess

piene_book.indd 143 2/01/06 16:49:21

(144)

well you have a brain, you gotta use it

piene_book.indd 144 2/01/06 16:49:21

(145)

yeah

piene_book.indd 145 2/01/06 16:49:21

(146)

you know?

piene_book.indd 146 2/01/06 16:49:21

(147)

I guess

piene_book.indd 147 2/01/06 16:49:21

(148)

piene_book.indd 148 2/01/06 16:49:21

(149)

piene_book.indd 149 2/01/06 16:49:21

(150)

First edition limited to 250 numbered copies.

10 copies (+ 2 AP) deluxe limited edition of this book, accompanied by a signed and numbered photo by the artist

is available from onestar press. Layout: Chloe Piene Printed and bound in France

© 2006 Chloe Piene & onestar press onestar press

16, rue Trolley de Prévaux 75013 Paris France info@onestarpress.com www.onestarpress.com

/250

cp

phone call

piene_book.indd 150 2/01/06 16:49:21

(151)

First edition limited to 250 numbered copies.

10 copies (+ 2 AP) deluxe limited edition of this book, accompanied by a signed and numbered photo by the artist

is available from onestar press.

Layout: Chloe Piene Printed and bound in France

© 2006 Chloe Piene & onestar press onestar press

16, rue Trolley de Prévaux 75013 Paris France info@onestarpress.com www.onestarpress.com

/250

cp

phone call

piene_book.indd 151 2/01/06 16:49:22

(152)

piene_book.indd 152 2/01/06 16:49:22

Figure

Updating...

References

Related subjects :